Ułatwienia dostępu

Co daje dziecku dogoterapia?

Od października 2025 roku będą realizowane zajęcia z dogoterapii, które są dodatkowo płatne, mają charakter dobrowolny i odbywać się będą tylko dla chętnych dzieci za zgodą rodziców.

Zapisy na zajęcia trwają do 31 lipca 2025r. w sekretariacie Zespołu Żłobków Miejskich w Rybniku.

Zajęcia odbywać się będą w grupach 8-16 osobowych dwa razy w miesiącu ok 20-30 minut
Koszt 30 zł / m-c

Dogoterapia o charakterze zabawowym.

To ogólnorozwojowe zajęcia edukacyjne, których celem jest rozwój sfery intelektualnej i poznawczej dzieci, stymulowanie zmysłów (słuchu, wzroku, dotyku), ćwiczenie koncentracji uwagi, obniżanie poziomu stresu i uspokojenie. Dzieci poprzez zabawę z psem rozwijają zdolności percepcyjno – motoryczne, językowe (wzbogacają zasób słów i pojęć ), a także doskonalą sprawność ruchową. Zabawa w grupie świetnie wpływa na rozwój społeczny i pomaga przełamać wiele barier.

Głównym celem jest tu dobra zabawa i sprawianie radości dzieciom.

Równie ważnym celem jest uwrażliwienie dzieci na świat zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem psów. Zajęcia pozwalają na przełamywanie barier w kontaktach z psem. Spotkania dogoterapeutyczne mają na celu stworzenie pozytywnego kontaktu pomiędzy dziećmi, a psem, dostarczenie pozytywnych emocji i satysfakcji z obcowania z czworonogiem.
Dzieci w kontakcie ze zwierzęciem uczą się empatii, odpowiedzialności, współpracy i cierpliwości, pracują także nad koncentracją. Sam kontakt z psem, głaskanie jego miękkiej sierści wpłynie pozytywnie na dzieci, pozwala obniżyć poziom stresu i uspakaja.
Zajęcia tego typu pozwalają  przełamać lęki w kontaktach z otoczeniem, stymulują rozwój zmysłów i postrzegania. Czworonóg często ośmiela dzieci wycofane, nieśmiałe, a uspakaja i wycisza te nadmiernie pobudzone. Kontakt z psem daje poczucie bezpieczeństwa i pewności siebie, a poza tym uczy ufności wobec świata i przynależności do niego. Jest to również świetna okazja, by zwrócić uwagę na zasady bezpiecznego kontaktu z psem.
Oprócz tego, terapia z psem stymuluje u dziecka aktywność ruchową, wspomaga rozwój koordynacji, precyzji ruchów i umiejętności manipulowania. Przebywając z psem dziecko jest naturalne i szczere, przez co nie boi się okazywania uczuć, rozwija umiejętność odczuwania i wyrażania emocji. Wydając komendy, wzbogaca zasób wiedzy, a dodatkowo rozwija poczucie sprawczości i podnosi własną samoocenę.

Zajęcia z dogoterapii prowadzone będą przez wykwalifikowanego dogoterapeutę z przygotowaniem pedagogicznym do pracy z dziećmi, panią mgr Agnieszkę Fałek , nauczycielkę wychowania fizycznego i trenerkę gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej wad postawy. Pani Agnieszka ukończyła kurs Dogoterapii w Polskim Instytucie Dogoterapii zdobywając tytuł dogoterapeuty. Od tego dnia jej mottem życiowym jest sentencja „Anioły czasem zamiast skrzydeł mają cztery łapy” i mocno wierzy, że ma przy sobie takie psie anioły: Kodę i Rosie, posiadające certyfikat psa terapeutycznego.

Koda to suczka Golden Retriever w wieku 7 lat, ale w dalszym ciągu aktywna i spragniona kontaktu z człowiekiem. Jest wielce dystyngowana i zrównoważona – każdy jej ruch ma jakiś cel, to oaza spokoju, niezwykle delikatna w kontakcie.

Rosie to również suczka rasy Golden Retriever w wieku 3 lat. Radosna, żywiołowa z iskierką w oku. Chciałaby być wszędzie i przy każdym. Rozbudzi i zmotywuje nawet najbardziej rozleniwione grono. Mimo ogromnego temperamentu jest niezwykle posłusznym psem. Zawsze chętna do współpracy i wnosząca bardzo dużo pozytywnej energii

Podczas zajęć z dogoterapii pani Agnieszka gwarantuje

  • różne aktywności, takie jak wspólna zabawa, nauka, czyli relaksacja z psem,
  • indywidualne podejście do każdej grupy wiekowej dzieci, dostosowując program do ich potrzeb,
  • staranne przygotowywanie i przeszkolenie psów, aby zapewnić bezpieczeństwo dzieci.

KONTAKT

© 2024 e-graficy.pl