Poniżej zamieszczamy najczęściej zadawane pytania dotyczące zapisu dziecka do żłobka.
1. Kiedy, gdzie i w jakiej formie najlepiej składać karty zgłoszenia dziecka do żłobka?
Karty zgłoszenia dziecka do żłobka składamy za pomocą systemu elektronicznego. System jest aktywny pod adresem: https://zlobki.vulcan.net.pl/mzrybnik
2. Czy dziecko w dniu złożenia karty zgłoszenia powinno mieć ukończony 20 tydzień życia?, czy kartę można złożyć wcześniej?
Kartę zgłoszenia dziecka do żłobka można składać w momencie kiedy dziecko ma nadany PESEL.
Dzieci przyjmujemy do żłobka od 20 tygodnia życia do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia.
3. Do ilu żłobków można złożyć kartę zgłoszenia?
Kartę zgłoszenia można składać tylko i wyłącznie na jeden wybrany przez Państwa żłobek.
4. Jaki jest miesięczny koszt za pobyt w żłobku?
Miesięczny koszt dziecka w żłobku to 590 zł czesne plus 10 zł za wyżywienie za dzień.
5. Jaka jest opłata za żłobek przy 2 dzieci?
Opłata wynosi 590 zł czesne plus 10 zł za wyżywienie dla 1 dziecka.
Z tytułu zapisania 2 dzieci nie posiadamy zniżek. Zniżka 15% obejmuje rodziców posiadających 3 lub więcej dzieci (rodziców posiadających Kartę Dużej Rodziny - dotyczy zapisanego dziecka).
6. Czy są wolne miejsca, gdyż chciałabym zapisać dziecko na przyszły rok? Kiedy odbywa się rekrutacja?
Rekrutacja odbywa się w sposób ciągły - całoroczny, w miarę zwalniania się miejsc w danym żłobku. Planowane coroczne przyjęcia dzieci mają miejsce od 01.09., kiedy odchodzi najstarszy rocznik do przedszkoli. W ciągu roku szkolnego przyjęcia zdarzają się sporadycznie w miejsce rezygnacji. Informacja o przeprowadzanej rekrutacji będzie widoczna w aktualnościach na stronie logowania w systemie elektronicznym. W momencie takim pojawi się komunikat blokada dostępu ze względu na przeprowadzanie rekrutacji.
7. Jakie dokumenty są konieczne do przyjęcia dziecka do żłobka?
Najważniejszym dokumentem potrzebnym do przyjęcia dziecka do żłobka jest WNIOSEK, który należy wydrukować z elektronicznego systemu naboru do żłobka w momencie, kiedy status wniosku osiągnie tytuł „WSTĘPNIE PRZYJĘTY”.
System elektronicznego naboru do żłobka wysyła e-maila z informacją, że dziecko zostało „WSTĘPNIE PRZYJĘTE”. Wówczas Obowiązkiem Państwa jest dostarczenie do sekretariatu ZŻM, ul. Orzepowicka 23, 44-217 Rybnik, w godzinach od 7:00 - 14:30 w terminie do 7 dni dokumentów potwierdzających zaznaczone we wniosku kryteria (zaświadczenia i oświadczenia).
Po dostarczeniu dokumentów ustalany jest termin podpisania umowy oraz procedura dostarczenia pozostałych dokumentów potrzebnych do przyjęcia dziecka, znajdujących się na stronie internetowej żłobka w zakładce zapisy – dokumenty przed podpisaniem umowy.
8. Kiedy dowiemy się, że dziecko zostało przyjęte?
Elektroniczny system zapisów dziecka do żłobka powiadomi Państwa e-mailem o „WSTĘPNYM PRZYJĘCIU”. Prosimy o czujności i regularne sprawdzanie e-maili.
9. Czy wniosek można edytować?
Wniosek zawsze można edytować i zmieniać dane na bieżąco.
Zaznaczamy w kryteriach stan faktyczny, który będziemy mogli potwierdzić odpowiednimi dokumentami. Jeżeli w Państwa danych podanych we wniosku nastąpiły jakakolwiek zmiany, należy zalogować się na swoje konto, edytować wniosek i wprowadzić aktualne dane.